Veelgestelde vragen

Hieronder staan veelgestelde vragen over het verblijf bij ons.

Klik op de categorie om de vragen en bijbehorende antwoorden te lezen.

Staat uw vraag er niet bij?
Neem dan even contact met ons op. 

Algemeen

Wat zijn uw openingstijden ?

Maandag t/m vrijdag tussen 10.00 en 12.00
en tussen 13.00 en 15.00
Zaterdag tussen 13.00 en 15.00
Zondag gesloten

1e kerstdag: Gesloten

Kunnen wij uw pension komen bezichtigen, zo ja wanneer ?
Het liefst hebben wij natuurlijk dat u als nieuwe klant eerst een afspraak maakt om het pension te komen bezichtigen.
Zo krijgt u de beste indruk van ons pension.
Een afspraak is nodig, daar wij graag even de tijd nemen voor onze nieuwe klanten, zodat wij uw bezoek kunnen inplannen.

Hoe kunnen wij u betalen ?
U kunt bij ons uitsluitend contant betalen.
Het is gebruikelijk om bij het ophalen van uw huisdier te betalen, maar indien uw huisdier langer dan 7 dagen verblijft vragen wij een aanbetaling van € 50.00 bij honden en bij katten € 30.00
Wij leveren in principe geen diensten op rekening

Kunnen wij ons huisdier ook buiten de openingstijden ophalen of brengen ?
Indien het voor u echt onmogelijk is om binnen de gestelde tijden uw huisdier te brengen of te halen, verzoeken wij u hierover een afspraak te maken, zodat wij uw komst in kunnen plannen.
U kunt ook gebruik maken van onze haal en breng service.

Waarom bent u niet de hele dag open ?
In verband met ons dagprogramma, voertijden, rusttijden en uitlaattijden hebben wij onze openingstijden voor klanten beperkt. Dit komt de verzorging van uw huisdier ten goede.

Als ik eerder van vakantie terugkom, moet ik dan de gehele gereserveerde periode betalen ?
NEEN u moet alleen de periode van het verblijf betalen. tenzij anders bepaald in onze algemene voorwaarden

Kan ik langer wegblijven met vakantie ?
Bij het verlengen van het verblijf vragen wij U zo vroeg mogelijk ons pension van dit voornemen op de hoogte te brengen.
Met name in de periode juli augustus kan dit problemen opleveren.

Honden

Welke inentingen moet mijn hond hebben om bij u te mogen logeren ?
Uw hond moet de jaarlijkse cocktailenting hebben gehad.
Deze beschermt uw hond voor de meest voorkomende ziektes.
Tevens dient uw hond een enting te hebben gehad tegenkennelhoest.
Deze enting dient minimaal 14 dagen voor het verblijf in het pension te zijn aangebracht.
Wij verzoeken u hierover uw dierenarts te raadplegen.

Moet ik het entingboekje van mijn hond meenemen ?
Ja bij ieder verblijf dient u het entingboekje mee te nemen.
Hoewel wij de entingen van uw hond in de computer registreren,dient het boekje bij ons aanwezig te zijn.
Wij staan onder controle van de dierenbescherming en de NVWA.
Wij dienen bij controle bewijsmateriaal te hebben dat de aanwezige dieren zijn geënt.

Mag mijn hond een eigen mand meenemen ?
Het meenemen van uw eigen speeltjes en manden is toegestaan, edoch zijn wij niet aansprakelijk voor e.v.t. schadeaan uw eigendommen.

Mag mijn hond zijn eigen bed of kleed meenemen ?
Natuurlijk mag uw hond een kleed of deken van zichzelf meenemen.
Het is echter onmogelijk voor ons om het kleed bij uw hond te houden.
Het is heel goed mogelijk dat het kleed het verblijf niet overleeft.
Wij geven er derhalve de voorkeur aan dat u een oude handdoek of een oude deken mee geeft aan uw hond, die het verblijf niet hoeft te overleven.
Wij hebben zelf altijd oude handdoeken en vetdekens op voorraad.
Uw afgedankte handdoeken zijn bij ons pension ook altijd welkom.

Heeft u de riem van mijn hond nodig ?
Wij geven u de riem en halsband altijd mee naar huis.
Tijdens het verblijf hebben wij deze niet nodig. Zoekraken wordt op deze wijze voorkomen.

Mijn hond heeft medicijnen, kunt u die toedienen ?
Ja natuurlijk, schrijft u de naam van uw hond op het etiket.
Controleer of de dierenarts een toedieningsschema heeft toegevoegd.
Wij maken dan een toedieningsschema voor tijdens het verblijf.

Als mijn hond onverhoopt ziek wordt, wat doet u dan ?
Wij zullen in eerste instantie uw eigen dierenarts consulteren indien deze niet verder dan 20 km van ons verwijdert is.
Deze arts kent de medische geschiedenis van uw huisdier.
In echt spoedeisende gevallen snellen wij naar de dierenarts die ons het snelst kan helpen.
De kosten van het dierenartsbezoek zijn voor uw rekening evenals de reiskosten naar de dierenarts

Mijn hond is loops, mag zij nu nog wel komen ?
Uw hond mag gewoon komen als zij loops is geworden.
Meld het daarom even op het moment dat zij tijdens het verblijf loops is, of kan worden, zodat wij hiermee met onze kennelindeling rekening kunnen houden.

Mijn hond is erg gevoelig op het voer, mag hij zijn eigen voer meenemen ?
Wij voeren uitsluitend topmerken, waaronder voer zonder kleur, geur en smaakstoffen.
Wilt u toch geen risico nemen dan mag uw hond zijn eigen voer meenemen.
Zet de naam van uw hond met uw achternaam op de verpakking.

Krijgt mijn hond korting als hij zijn eigen voer meeneemt ?
Uw hond krijgt korting voor het feit dat hij zijn eigen voer meeneemt.
Het liefst voeren wij uit onze eigen voorraad.
Het geven van eigen voer zien wij als een vorm van service.

Ik wil meerdere honden bij u onderbrengen. Krijg ik dan korting ?
Jazeker, de prijzen van onze verblijven zijn afhankelijk van de grootte van uw hond.
De tweede, derde etc. hond krijgen inclusief de eerste hond een korting op het dagtarief, Vraag hiernaar voordat u boekt.

Is het wel verstandig om mijn pup bij u in pension te doen ?
Indien uw pup alle entingen heeft gehad kan hij bij ons in pension komen.
Uw pup krijgt voldoende aandacht, leert andere honden kennen, wordt door ons regelmatig van gezelschap voorzien.
Uw pup leert al vroeg wat een verblijf in het dierenpension betekent, en gaat dit als normaal zien.

Hoe werkt de hondencrèche ?
Voor informatie hier over kunt het beste contact met ons opnemen, we leggen u graag uit hoe onze dagopvang in zijn werk gaat

Mijn hond vecht met iedere reu/teef, mag hij in pension ?
Jawel, maar meld dit even voordat u boekt. Om planningstechnische redenen hechten wij veel aan deze informatie.

Kan mijn hond worden getrimt tijdens het verblijf ?
Jazeker, wij werken samen met een trimsalon uit Eindhoven.
Geeft u wel even bij het boeken aan dat uw hond getrimt moet worden.
Dit in verband met het maken van de afspraak.

Kunt u mijn hond wassen voordat ik hem ophaal ?
Jazeker, u dient dit wel te bestellen bij het brengen van uw huisdier.
Het tarief voor het wassen is afhankelijk van de beharing en de grootte van uw hond.

Katten

Welke inentingen moet mijn kat hebben om bij u te mogen logeren ?
Uw kat moet de jaarlijkse cocktailenting hebben gehad. Deze beschermt uw kat voor de meest voorkomende ziektes.

Moet ik het entingboekje van mijn kat meenemen ?
Ja bij ieder verblijf dient u het entingboekje mee te nemen. Hoewel wij de entingen van uw kat in de computer registreren, dient het boekje bij ons aanwezig te zijn. Wij staan onder controle van de dierenbescherming. Wij dienen bij controle bewijsmateriaal te hebben dat de aanwezige dieren zijn geënt.

Mijn kat heeft medicijnen, kunt u die toedienen ?
Ja natuurlijk, schrijft u de naam van uw kat op het etiket. Controleer of de dierenarts een toedieningsschema heeft toegevoegd. Wij maken dan een toedieningsschema voor tijdens het verblijf

Als mijn kat onverhoopt ziek wordt, wat doet u dan ?
Wij zullen in eerste instantie uw eigen dierenarts consulteren indien deze niet verder dan 20 km van ons verwijdert is. Deze arts kent de medische geschiedenis van uw huisdier. In echt spoedeisende gevallen snellen wij naar de dierenarts die ons het snelst kan helpen. De kosten van het dierenartsbezoek zijn voor uw rekening evenals de reiskosten naar de dierenarts.

Ik wil meerdere katten bij u onderbrengen. Krijg ik dan korting ?
Jazeker, informeer u hierover bij ons pension.

Kunt u de kattenbench voor ons opslaan ?
Ja dit vormt geen probleem.